|
O izdanju:
|
SADRŽAJ
4 Hibridne balkanizacije / Hybrid Balkanizations
napisao / written by Maroje Mrduljaš
8 Ljepota je napetost između dvije različite stvari / Beauty is the Tension Between Two Diferent Things
arhitekt / architect Eduardo Souto de Moura
razgovarali / interviewed by Luciano Basauri, Vera Grimmer, Ana Dana Beroš
30 Grimizna palača / Crimson Palace
arhitekt / architect Eduardo Souto de Moura
projekt / project Kuća pripovijesti - Muzej Paule Rego, Cascais, Portugal / Paula Rego House of Stories, Cascais, Portugal
napisao / written byNuno Grande
46 Riječka priča / A Rijeka Tale
arhitekti / architects 3LHD
projekt / project Centar Zamet, Rijeka, Hrvatska / Zamet Centre, Rijeka, Croatia
napisao / written by Leo Modrčin
58 Planinarstvo: između pripadnosti i odgovornosti / Mountaineering: Between Atachment and Responsibility
arhitekti / architects Boris Leskovec, Alja Vehovec, Rok Kajtna
projekt / project Slovenski planinski muzej, Mojstrana, Slovenija / Slovenian Mountain Museum, Mojstrana, Slovenia
napisao / written by Matevž Čelik
68 Dosljedno i suzdržano / Consequent and Restrained
arhitekti / architects Christian Jabornegg, András Pálfy
projekt / project Proširenje Schlosshotela Velden, Velden, Austrija / Extension of Schlosshotel Velden, Velden, Austria
napisala written by Gabriele Kaiser
78 Malo rukom, malo jezikom - O emocionalnom diskursu R/T / Oral. Manual. - On the Emotional Discourse of R/T
arhitekti / architects Saša Randić, Idis Turato
projekt / project Dječji vrtić Katarina Frankopan, Krk, Hrvatska / Katarina Frankopan Kindergarten, Krk, The Island of Krk, Croatia
napisao / written by Hrvoje Njirić
92 Točkice Autobusnog kolodvora u Velenju / Specks of the Bus Station in Velenje
arhitekti / architects Gregor Trplan, Mojca Gužič Trplan
projekt / project Autobusni kolodvor Velenje, Velenje, Slovenija / Velenje Bus Station, Velenje, Slovenia
napisao / written by Nande Korpnik
100 Prostor s pogledom / Space With a View
arhitektica / architect Gisela Podreka
projekt / project Kuća čempresa, Umbria, Italija / House of Cypress, Umbria, Italy
napisala / written by Vera Grimmer
110 Ljetna rezidencija na otoku Čiovu / Summer Residence on the Island of Čiovo
arhitektica / architect Darinka Kuzmanić
projekt / project Kuća Dompnier, Slatine, Čiovo, Hrvatska / Dompnier House, Slatine, The island of Čiovo, Croatia
napisao / written by Tadej Glažar
118 Bogatstvo jednostavnog / Complexity of the Simple
arhitekt / architect Han Tümertekin
projekt / project Kuća B3, Arnavutkoy, Istanbul, Turska / B3 House, Arnavutkoy, Istanbul, Turkey
napisala / written by Jasminka Rusan
126 Mauzolej obitelji de Piennes / De Piennes Family Mausoleum
arhitekti / architects Hugo Ehrlich, Viktor Kovačić
projekt / project Mauzolej markiza de Piennes, Vrbovec, Hrvatska / Marquis de Piennes Mausoleum, Vrbovec, Croatia
napisao / written by Alan Kostrenčić
134 Teorija lateralno - Marginalije i proturječja, bez teze / Theory Lateral - Marginalia and Contradictions, Without Thesis
napisao / written by Boris Podrecca
142 O ljudima i kućama - Arhitektonska nagrada sa svrhom / Of People and Houses - An Architectural Prize with Meaning
napisao / written by Matevž Čelik
152 44. zagrebački salon arhitekture – Kreiranje paralelne stvarnosti / 44th Zagreb Salon of Architecture – Creating a Parallel Reality
napisao / written by Maroje Mrduljaš
158 Travnjak, zahod i paviljon / The Meadow, Toilet and Pavilion
arhitekti / architects Hrvoje Njirić, Vedran Škopac, Nikola Fabijanić
projekt / project ZG-paviljon 09, Zagreb, Hrvatska / ZG-pavilion 09, Zagreb, Croatia
napisao / written by Idis Turato
168 O busenu trave pod stopalom / About a Clump of Grass Beneath the Foot
napisao / written by Tomislav Pavelić
fotografije / photographs by Boris Cvjetanović
178 Od čega čovjek živi? / What Keeps Mankind Alive?
napisala / written by Jasna Jakšić
188 Tranzicije / Transitions
fotografije / photographs Domagoj Blažević
napisao / written by Bojan Mucko
|
|
O časopisu:
|
Oris – časopis za arhitekturu kulturu i tvrtka Arhitekst utemeljeni su 1998. godine, a prvi broj časopisa objavljen je 02.03.1999. Do danas su objavljena 53 broja.
Ambicija magazina je promocija istraživačke arhitektonske misli, te afirmacija arhitekture koja na produktivan način doprinosi društvenoj stvarnosti. U pristupu tematici, nastoji se ostvariti ravnoteža između precizne analize arhitektonskih artefakata i cjelovitog pristupa koji problematizira socijalne, ekonomske, tehničke i druge aspekte koji sudjeluju u fenomenologiji izgrađenog okoliša.
Fokus magazina je prikaz arhitektonskih realizacija koje predstavlja kulturni i strukovni doprinos. U jednakoj mjeri se prikazuju lokalne prakse (Hrvatska i Slovenija) te internacionalni projekti. Zagovara se arhitektonska izvrsnost koja postavlja strukovne standarde ali se istražuju i arhitektonski i urbanistički doprinosi koji na racionalan, pragmatičan i prikladan način doprinose gradu i životu zajednice.
Uz arhitekturu, časopis prati i dizajn, vizualne umjetnosti i srodne discipline. Također, potiču se interdisciplinarni diskursi i rubna istraživanja koja arhitekturu vide u proširenom kontekstu. U sadržajnom smislu, nastoji se ostvariti tematska poveznica između što više rubrika unutar pojedinog broja, koliko to raspoloživi materijal dozvoljava.
Temeljni koncept osmislili su urednici Ante Nikša Bilić, Damir Fabijanić, Sanja Filep, Tadej Glažar, Vera Grimmer, Ante Rašić i Andrija Rusan.
Današnje uredništvo časopisa Oris čine Vera Grimmer (glavni urednik), Maroje Mrduljaš (odgovorni urednik), Ana Dana Beroš, Ante Nikša Bilić, Tadej Glažar, Alan Kostrenčić, Andrija Rusan , Miranda Veljačić (urednici) i Tamara Zamelli (izvršna urednica).
Časopis je od 1. do 49. broja dizajnirao Studio Rašić, a od broja 50 Oris su redizajnirali Damir Bralić i Vanja Cuculić.
Časopis za arhitekturu i kulturu izlazi od 1999. godine redovno i to u dvije edicije, hrvatsko-engleskoj i slovensko-engleskoj. Oris izlazi kao dvomjesečnik, te se krajem svakog parnog mjeseca nalazi na preko 600 kioska Tiska i Dela diljem Hrvatske, Slovenije, BiH i SiCR, te u preko 300 knjižara. Najvećim svojim dijelom se distribuira putem pretplate (preko 70% naklade).
|