|
O izdanju:
|
SADRŽAJ
4 Nemojte graditi. Ususret arhitekturi u Photoshopu | Don’t Build. Towards Photoshop Architecture
10 Maksimalna fleksibilnost moguća je samo unutar strogog reda | Maximum Flexibility is Only Possible Within Strict Order
24 Aleph | Aleph
38 Bringing It All Back Home | Bringing It All Back Home
50 Naslanjanje na staro | Relying on the Old
60 Dom mladih u Splitu. Hommage nepotpunosti | Dom Mladih in Split. Homage to the Incomplete
70 Od Croatie do Muljare - Transformacija paleoindustrijskog kompleksa zagrebačke cementare u suvremeni habitat | From Croatia to Muljara - Transforming the paleo-industrial complex of the Zagreb cement plant into a contemporary habitat
80 Napuljska strategija | The Naples Strategy
86 Ribnjak, voda stajaćica, mlaka, jezerce | Fish Pond, Stagnant Water, Pool, Little Lake
94 Participativni projekt Peti park | The Participatory Project for Peti Park
102 Sretan grad hrvatske moderne | The Happy Town of Croatian Modernism
114 Prevodimo primordijalne elemente u suvremenost | We Translate Primordial Elements Into Modernity
132 Bulevar koji vodi u nebo | A Boulevard Leading to Heaven
142 Propuh u vrtu | Draught in the Garden
148 Ljudi i planine | Men and Mountains
154 O čemu govorimo kad govorimo o dizajnu? | What We Talk About When We Talk About Design?
164 O autentičnosti | On Authenticity
176 Problematičar s estetskim pokrićem | An Aesthetic Puzzle Solver
188 životopisi | biographies
RIJEČ UREDNIKA
Nemojte graditi. Ususret arhitekturi u Photoshopu
Kad sam se 2006. doselio u Cincinnati, u saveznoj državi Ohio da bih vodio Cincinnati Art Museum, trebao sam izgraditi nešto veliko i novo. Točnije, trebao sam nadgledati dogradnju najstarijeg muzeja zapadno od gorja Allegheny na temelju projekta iz 2005. koji je predviđao rušenje jednog dijela povijesnih zgrada i stvaranje 11 000 četvornih metara novog prostora. Nakon gospodarske krize 2008. – 2010., ali i nakon što sam proučio stvarne potrebe muzeja, zaključio sam da ta ustanova prije svega treba iskoristiti svaki četvorni centimetar postojeće zgrade. Ako nam i dalje bude trebalo prostora, prvo ćemo se pobrinuti da predstavljamo izložbe i programe u postojećim zgradama i na mjesnim lokacijama. Tek kada i ako budemo sigurni da smo posve iskoristili ono što je na raspolaganju, krenut ćemo u dogradnju, koju je 2007. projektirao ured Neutelings Riedijk Architects.
Don’t Build. Towards Photoshop Architecture
When I moved to Cincinnati, Ohio, in 2006 to direct the Cincinnati Art Museum, my mission was to build something big and new. More precisely, it was to oversee the expansion of the oldest art museum west of the Alleghenies through the implementation of a 2005 Master Plan that foresaw tearing down part of the historic campus and creating up to 1,000 square meters of new space. After the economic crisis of 2008-2010, but also after reviewing the real needs of the Art Museum, I came to the conclusion that what the institution needs is first and foremost to use every square centimeter of its existing building. If we need more space beyond that, we will look first to presenting exhibitions and programs in existing buildings and sites around the community. Only if and when we are sure we have made full use of what is available will we move forward with an expansion, designed in 2007 by Neutelings Riedijk Architects.
|
|
Narudžbe i pretplate:
|
www.oris.hr/pretplata.php
|
|
O časopisu:
|
Oris – časopis za arhitekturu kulturu i tvrtka Arhitekst utemeljeni su 1998. godine, a prvi broj časopisa objavljen je 02.03.1999. Do danas su objavljena 53 broja.
Ambicija magazina je promocija istraživačke arhitektonske misli, te afirmacija arhitekture koja na produktivan način doprinosi društvenoj stvarnosti. U pristupu tematici, nastoji se ostvariti ravnoteža između precizne analize arhitektonskih artefakata i cjelovitog pristupa koji problematizira socijalne, ekonomske, tehničke i druge aspekte koji sudjeluju u fenomenologiji izgrađenog okoliša.
Fokus magazina je prikaz arhitektonskih realizacija koje predstavlja kulturni i strukovni doprinos. U jednakoj mjeri se prikazuju lokalne prakse (Hrvatska i Slovenija) te internacionalni projekti. Zagovara se arhitektonska izvrsnost koja postavlja strukovne standarde ali se istražuju i arhitektonski i urbanistički doprinosi koji na racionalan, pragmatičan i prikladan način doprinose gradu i životu zajednice.
Uz arhitekturu, časopis prati i dizajn, vizualne umjetnosti i srodne discipline. Također, potiču se interdisciplinarni diskursi i rubna istraživanja koja arhitekturu vide u proširenom kontekstu. U sadržajnom smislu, nastoji se ostvariti tematska poveznica između što više rubrika unutar pojedinog broja, koliko to raspoloživi materijal dozvoljava.
Temeljni koncept osmislili su urednici Ante Nikša Bilić, Damir Fabijanić, Sanja Filep, Tadej Glažar, Vera Grimmer, Ante Rašić i Andrija Rusan.
Današnje uredništvo časopisa Oris čine Vera Grimmer (glavni urednik), Maroje Mrduljaš (odgovorni urednik), Ana Dana Beroš, Ante Nikša Bilić, Tadej Glažar, Alan Kostrenčić, Andrija Rusan , Miranda Veljačić (urednici) i Tamara Zamelli (izvršna urednica).
Časopis je od 1. do 49. broja dizajnirao Studio Rašić, a od broja 50 Oris su redizajnirali Damir Bralić i Vanja Cuculić.
Časopis za arhitekturu i kulturu izlazi od 1999. godine redovno i to u dvije edicije, hrvatsko-engleskoj i slovensko-engleskoj. Oris izlazi kao dvomjesečnik, te se krajem svakog parnog mjeseca nalazi na preko 600 kioska Tiska i Dela diljem Hrvatske, Slovenije, BiH i SiCR, te u preko 300 knjižara. Najvećim svojim dijelom se distribuira putem pretplate (preko 70% naklade).
|