|
O izdanju:
|
SADRŽAJ
4 Poštovanje prema činu stvaranja | Respect for the Act of Creation
Tadao Ando, Maroje Mrduljaš
38 Razine privatnog i zajedničkog | Levels of the Private and Shared
Heinz Tesar
Auditorij Instituta za znanost i tehnologiju (IST Austria), Klosterneuburg, Austrija | Lecture Hall for Institute of Science and Technology Austria (IST Austria), Klosterneuburg, Austria
46 Béton brut kao paradigma arhitekture moderne | Béton brut as a Paradigm of Modernist Architecture
Boris Krstulović
Kompleks Elektroslavonije i Računsko-dispečerski centar, Osijek, Hrvatska | Elektroslavonija Complex and Computational Dispatcher’s Centre, Osijek, Croatia
58 Povezivanje krajolika | Connecting Landscape
Bernhard Marte, Stefan Marte
Most Schanerloch, Dornbirn, Austrija | Schanerloch Bridge, Dornbirn, Austria
64 Most i piazetta | Bridge and Piazetta
Boris Podrecca
Žitni most, Ljubljana, Slovenija | Grain Bridge, Ljubljana, Slovenia
70 Usprkos povijesti | In Spite of History
Jurij Kobe, Samo Mlakar, Rok Žnidaršič, Tomaž Habič, Jakov Brdar
Mesarski most, Ljubljana, Slovenija | Butcher’s Bridge, Ljubljana, Slovenia
78 Bogaćenje grada | Enriching the City
Branimir Kljajić, Goran Jagić
Pješački nathodnik na Trgu Lavoslava Ružičke, Osijek, Hrvatska | Pedestrian bridge on Lavoslav Ružička Square, Osijek, Croatia
84 Kavana na mostu | The Café on the Bridge
Hemma Fasch, Jakob Fuchs
Postaja za brodove, Schwedenplatz, Beč, Austrija | Ship Station, Schwedenplatz, Vienna, Austria
92 Jednostavna arhitektonska gesta, golem urbani efekt | Simple Architectural Gesture, Huge Urban Impact
João Luís Carrilho da Graça
Pješački most preko rijeke Carpinteire, Covilhã, Portugal | Pedestran bridge over the Carpinteira River, Covilhã, Portugal
100 Ulica bijela poput soli | A Street as White as Salt
Ante Uglešić
Trg Brce i uređenje pet ulica zapadnog dijela poluotoka, Biograd na Moru, Hrvatska | Brce Square and reconstruction of 5 streets on the west side of the peninsula, Biograd na Moru, Croatia
108 Zgrada-kolaž | The Collage Building
Randić-Turato arhitekti
Osnovna škola Veli Vrh, Pula, Hrvatska | Veli Vrh Elementary School, Pula, Croatia
120 Kvadratura trokuta | Squaring the Triangle
Dieter Henke, Marta Schreieck
Sjedište Borealis Innovation Linz, Austrija | Borealis Innovation Headquarters Linz, Austria
128 ‘Slatki’ paviljon | ‘Sweet’ Pavilion
Vladimir Kasun, Marijana Bojčić-Kasun, Davor Plavšić
Ugostiteljski paviljon, Kutina, Hrvatska | Catering pavilion, Kutina, Croatia
134 O liniji, rukom nacrtanoj | On Line, Drawn by Hand
Jurij Kobe
144 Memorijal Kornati | The Kornati Memorial
Nikola Bašić
Polje križeva, spomen obilježje-stradalim vatrogascima na otoku Kornatu, Hrvatska | Field of Crosses, Fallen Firemen Memorial on Kornat Island, Croatia
156 Od tragedije do vječnosti | From Tragedy to Eternity
Željko Žutelija
162 Niti iz, niti prema - Jesi li danas nakon buđenja, vidjela budućnost iz mirne točke svijeta koji se okreće? | Neither From, Nor Towards - Did you, upon awakening today, see the future from the still point of the turning world?
Antonia Majača, Ivana Bago
170 Ti ko ja, ja ko ti | You as Me, Me as You
Boris Cvjetanović / Marko Ercegović
182 životopisi | biographies
|
|
O časopisu:
|
Oris – časopis za arhitekturu kulturu i tvrtka Arhitekst utemeljeni su 1998. godine, a prvi broj časopisa objavljen je 02.03.1999. Do danas su objavljena 53 broja.
Ambicija magazina je promocija istraživačke arhitektonske misli, te afirmacija arhitekture koja na produktivan način doprinosi društvenoj stvarnosti. U pristupu tematici, nastoji se ostvariti ravnoteža između precizne analize arhitektonskih artefakata i cjelovitog pristupa koji problematizira socijalne, ekonomske, tehničke i druge aspekte koji sudjeluju u fenomenologiji izgrađenog okoliša.
Fokus magazina je prikaz arhitektonskih realizacija koje predstavlja kulturni i strukovni doprinos. U jednakoj mjeri se prikazuju lokalne prakse (Hrvatska i Slovenija) te internacionalni projekti. Zagovara se arhitektonska izvrsnost koja postavlja strukovne standarde ali se istražuju i arhitektonski i urbanistički doprinosi koji na racionalan, pragmatičan i prikladan način doprinose gradu i životu zajednice.
Uz arhitekturu, časopis prati i dizajn, vizualne umjetnosti i srodne discipline. Također, potiču se interdisciplinarni diskursi i rubna istraživanja koja arhitekturu vide u proširenom kontekstu. U sadržajnom smislu, nastoji se ostvariti tematska poveznica između što više rubrika unutar pojedinog broja, koliko to raspoloživi materijal dozvoljava.
Temeljni koncept osmislili su urednici Ante Nikša Bilić, Damir Fabijanić, Sanja Filep, Tadej Glažar, Vera Grimmer, Ante Rašić i Andrija Rusan.
Današnje uredništvo časopisa Oris čine Vera Grimmer (glavni urednik), Maroje Mrduljaš (odgovorni urednik), Ana Dana Beroš, Ante Nikša Bilić, Tadej Glažar, Alan Kostrenčić, Andrija Rusan , Miranda Veljačić (urednici) i Tamara Zamelli (izvršna urednica).
Časopis je od 1. do 49. broja dizajnirao Studio Rašić, a od broja 50 Oris su redizajnirali Damir Bralić i Vanja Cuculić.
Časopis za arhitekturu i kulturu izlazi od 1999. godine redovno i to u dvije edicije, hrvatsko-engleskoj i slovensko-engleskoj. Oris izlazi kao dvomjesečnik, te se krajem svakog parnog mjeseca nalazi na preko 600 kioska Tiska i Dela diljem Hrvatske, Slovenije, BiH i SiCR, te u preko 300 knjižara. Najvećim svojim dijelom se distribuira putem pretplate (preko 70% naklade).
|